Tercer miracle de sa Santetat: Dos partits trotsquistes i un altre de roig es coaliguen per presentar-se junts a les autonòmiques. És o no és un miracle?
Però fem una mica d’història de l’espectre polític que està més a l’esquerra que els afganus del PCC. Aquesta és la gràfica
Cal puntualitzar que al 1980 es comptabilitzen els resultat de les Candidatures per la Unitat pel Socialisme (CUPS), les quals eren d’extrema esquerra però també d’esquerra independentista (EI). Al 1984 es presentaren 7 candidatures. Els més reincidents són els trotskos del POSI i els del PORE amb 4 eleccions.
POSI. Trotski not Dead. Els indefallibles del POSI tornen a la càrrega amb l’objectiu de superar un 5632 meritoris vots de les passades eleccions. LLegin les seves planes hom diria que ZP és el president de la Generalitat. Només parlen d’ell i del seu pla d’ajust. Volen sortir de la UE i nosequé de la República Catalana.
UCE. Una, Grande y Maoista. No es presentaven des de 1988 a les autonòmiques. 3358 votes que no és el seu millor hit. En va fer de més bons a les generals en temps de Suarez. Després d’una llarga temporada ocults van tornar a ser notícia en donar suport a C’s a les catalanes, o a manifestar-se amb el PP i la Falange contra ETA i l’Ibarretxe. Odien els nacionalismes burgesos de CiU, PNV, ERC, BNG, HB, Aralar, etc. Gairebé podríem dir que representen l’ala esquerra d’UPyD.
PCPC. Lenin, con dos cojones! Marxistes leninistes a l’antigua usaza han anat prgressant d’elecció en elecció i tenen com a objectiu passar dels 6000 vots. El primer cop que vaig visitar la seva plana web hi vaig trobar un defensa aferrissada de l’opció nuclear de Corea del Nord. No els faltava raó. però reconec que em deixà frapat. Són, juntament amb Felip Piug els únics que es declaren confederals.
Des de Baix. Alabat sia Olivier Besancenot. Coalició de la Gent de Revolta Global (4a) , Corrent Roig els propalestins de Lluita Internacionalista (4a). Representen a la nova fornada anticapitalista que té en el carter francès el seu líder a nivell europeu. Debutants com a coalició, tenen com a referència els 802 vots de LI al 2003 i els 4524 de Revolta Global a les europees. Es declaren anticapitalistes, ecologistes i sobiranistes. Volen la República Catalana. Esther Vivas és la candidata a Honorable. Pep Riera els hi dóna suport i també l’Azagra
Deixa un comentari