La bona notícia és que el partit socialdemòcrata ha estat el més votat a Suècia. La dolenta que la coalició de centre-dreta ha tornat a guanyar. Si falla Suècia, on anirem a parar? Vegem els resultats:

Suècia: eleccions 2010
Així, desglossat es pot veure que els populistes xenòfobs del SD no són el tercer partit suec, sinó el 6e avançant als rojos i els democristians, això sí.
Els socialdemòcrates, han perdut 174.121 vots, mentre l’esquerra n’ha guanat 4.001 i els ecologistes 134.824. Lo comido por lo servido, doncs. Senese novetats en el Front de l’esquerra.
Per l’altra, guanyen vots els conservadors (anomenats aquí, moderats) , 272 mil, i baixen poquets els liberals. El centre agrari i els col·legues de Duran Lleida perden uns 80 mil.
Els Populistes en guanyen 169.946. A veure si ens diuen d’on surten.
Bé, diria que la dreta sueca a Espanya estaria a l’esquerra de IU… així que no sé on pararia la extrema dreta sueca aquí? potser al centre badaloní?
Bé, no tant, no tant, no exageri. Que es veu que des dels 80, la cosa ja anava variant i les distàncies entre les rendes altes i baixes anaven creixent.
En fi, menys mal que ens queda Islàndia, no?
Esl Suecs Demòcrates són, efectivament, libeggals, com els de Plataforma x Albiol.
Ha vist el video de L’anglada?